سفارش تبلیغ
صبا ویژن

amoozeshi6565

کوچینگ چیست ؟

    نظر

مربیگری اصطلاحی جمعی برای روشهای مختلف مشاوره برای اهداف ، افراد و گروههای مختلف است. اصطلاح مربی قبلاً در قرن نوزدهم در دانشگاه های کشورهای انگلیس و آمریکا برای افرادی که دانش آموزان را برای امتحانات و مسابقات ورزشی آماده می کردند ، استفاده می شد. مربیگری فقط به دلیل اهمیت آن در ورزشهای با عملکرد بالا محبوب شد.

 

در دهه 1970 مربیگری در ایالات متحده آمریکا به عنوان مدیریت توسعه محور کارمندان توسط بالادستی از بخش ورزش به عنوان مربیگری تجاری به سازمانها منتقل شد. این اصطلاح به منظور انتقال معنای جدید به آموزش و آموزش محلی ، به مدیریت منتقل شد. هدف این بود که جنبه "همزبانی" و "همدلی" همدلانه روشن شود. مربیگری یک فرایند برنامه ریزی شده است که چندین ساعت و جلسات طول می کشد و می تواند از چند ماه تا چند سال ادامه داشته باشد.

 

 

فهرست مطالب

 

تعریف

مربیگری چه می تواند باشد؟

در مربیگری چه کاری انجام می دهید؟

چه کسی می تواند در یک مربیگری شرکت کند؟

زمینه های کاربرد

مربیگری چه زمانی منطقی است؟

چه نوع مربیگری وجود دارد؟

تفاوت مربیگری و ...

تاریخچه مربیگری

روش های مربیگری

آموزش مربیگری

تعریف

کلمه "coach" در اصل از انگلیسی آمده و به معنای کالسکه است. بعداً با مربی که اسب ها را راهنمایی ، حرکت می کند ، مراقبت می کند و راه را به آنها نشان می دهد ، مرتبط شد. به عنوان یک قاعده ، این مربی نیست که هدف را تعیین می کند ، بلکه مشتری یا مسافر است. اگر یک هدف جسورانه باشد ، یک راننده مربی که با منطقه آشنا باشد می تواند پیشنهادهای الهام بخشی را ارائه دهد.

 

اولین جنبه مهم این است که مربیگری تعاملی و شخص محور است. مربیگری بین مربی و مشتری انجام می شود ، که اغلب مربی نیز نامیده می شود. این دو از نزدیک با هم کار می کنند. مربی نوعی تسهیل کننده فرآیند است. همانطور که معمولاً مشاوران انجام می دهند ، با یک بسته راه حل آماده همراه نیست (و این وظیفه آنها نیز است - به آنها مشاوره داده می شود و راه حل های آماده دارند). مربی تمایل بیشتری به اظهارات اساسی دارد. او به مشتریان کمک می کند تا راه حل های مناسب خود را پیدا کنند. مربیگری به صورت داوطلبانه انجام می شود و نیاز به یک رابطه خوب و مطمئن بین مربی و مشتری دارد.

 

یک مربی به نیازهای فردی مربی گرایش دارد. به عنوان یک قاعده ، در یک جلسه توضیح دستور ، مربی پیش از این به طور مفصل درمورد اینکه اهداف چیست و اینکه مربی چگونه می تواند او را در دستیابی به آنها پشتیبانی و همراهی کند صحبت خواهد کرد. این نقش همچنین تا حدی یادآور مجری در یک رویداد گروهی است. در حالی که مربی محتوای خود را اعلام می کند ، مجری پیشنهاداتی برای اقدامات بیشتر در سطح فرآیند ارائه می دهد. او ساعت و اهداف دیگران را پیگیری می کند.

 

مربیگری همچنین با اصطلاحات مدیریت ، مربیگری شغلی یا مربیگری شغلی همراه است ، دیگران آن را با مربیگری زندگی ، مربیگری شخصی ، مربیگری زندگی یا با لفاظی یا آموزش ارتباطات مرتبط می دانند. حتی یک جلسه کوتاه فکری درباره اصطلاح "مربیگری" پیچیدگی و تنوع را روشن می کند ، یعنی شما ابتدا باید از طریق یک زمینه گسترده بجنگید تا بفهمید مربیگری شامل چه مواردی است و اگر می خواهید مربی شوید چه انتظاراتی دارید. به نظر می رسد مربیگری اصطلاحی عمومی برای بخش بزرگی از بازار است.

 

طیف عجیب و غریب زیادی در بازار وجود دارد که غالباً نمای پیشنهادهای جدی را مسدود می کند. زیرا متأسفانه از این اصطلاح و کاربرد آن در آلمان محافظت نمی شود. تعاریف کوچینگ به همان اندازه تعاریف موجود در بازار است. روان انسان یک منطقه بسیار پیچیده است و به همین دلیل تعداد زیادی تعریف و دیدگاه در مورد مربیگری وجود دارد ، زیرا کانال های ادراک هر فرد به طور متفاوتی همسو می شوند و هر فرد برای تغییر چیزی در زندگی خود به روش دیگری نیاز دارد.

 

 

کتاب الکترونیکی: 10 ابزار مربیگری

مربیگری چه می تواند باشد؟

برخلاف روان درمانی ، مربیگری برای افراد سالمی انجام می شود که از آنها به عنوان بیمار یاد نمی شود بلکه از آنها بعنوان مشتری (یا مربی) یاد می شود و در یک سطح برابر با مربی درمان می شوند.

همه چیز در سطح داوطلبانه در خلوت اتفاق می افتد و مسئولیت آن با خود شخص است.

این مربی با کمک برخی از تکنیک های س questionال یا با روش های مختلف برای کشف و روشن کردن مشکلات ، اهداف ، چشم اندازها و منابع ، از نظر ماهیت حرفه ای یا شخصی ، مشتریان خود را همراه و پشتیبانی می کند.

سطوح مختلف رفتار ، الزامات مختلف نقش ، قلمروهای زندگی ، اولویت ها ، تحریف ادراک یا افکار برای مشخص کردن اهداف مشتری و با کمک مربی ، رویکردها و الگوهای رفتاری جدید روشن و زیر سال می رود.